tiistai 7. heinäkuuta 2015

Treeni: Mitä kuuluu treenikärpäsen puremalle

Hyvää kuuluu.

Parasta koko asiassa on se, että liikunnasta on tullut luonteva osa arkista elämääni. Juoksu- ja pyöräilysuorituksia kertyy huomaamatta 3-4 kpl viikossa ilman että itseään tarvitsisi pakottaa. Tämän lisäksi teen lyhyitä kävelylenkkejä päivittäin koirien kanssa.




Sykemittari kulkee aina mukanani pyöräilemässä ja juoksemassa. Tällä hetkellä taidan seurata sykkeen tai vauhdin sijaan eniten suorituksen kestoa. Pyrin valitsemaan reittini niin että suoritus kestää aina vähintään tunnin.

Toissa viikolla kävin testaamassa miten sujuu viiden kilometrin juoksu, jos pistän vähän vauhdikkaammin tossua toisen eteen. Keskisykkeeni juoksulenkeillä on ollut keskimäärin 130 mutta nyt tähtäsin lukemiin 150-160. Ihmiskoe onnistui tosi hyvin. Sekin kait voidaan todeta kehitykseksi, että pystyy pitämään vauhdin lisäyksestä huolimatta sykkeen tietyllä valitsemallaan tasolla. Juoksuajassa vauhdin lisäys tarkoitti, että juoksin kilometrin puoli minuuttia nopeampaa.




Sanotaan että urheilussa on hyvä olla tavoitteita. Minun tavoite taitaa olla, että syksyn ja pimeän tultua valitsisin iltaisin edelleen sohvan sijaan lenkkitossut. Toinen tavoite voisi olla että tämä hyvä liikunnan flow säilyisi.

Kuvat viime viikonlopulta Vierumäen Finntriathlon tapahtumasta. Voisiko sitä asettaa itselleen pitkän aikavälin tavoitteeksi osallistua muutaman vuoden päästä triathlonille. Pyöräillä ja juosta jo osaan mutta se uinti. Siinä lajissa olen tosi heikoilla.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti