torstai 16. huhtikuuta 2015

Vinkkejä juoksukenkien sitomiseen


Joo voin mä tulla, vastasin kun mieheni kyseli minua kaverikseen hölkkätapahtumaan puolentoista viikon päähän. Lupasin osallistua viiden kilometrin hölkkäsarjaan ilman ajanottoa. Ihan sillä, että voin kävellä jos juoksuaskel ei kanna. Siitä on aika pitkä, kun olen viimeksi käynyt juoksemassa. Niin kauan, että sykemittaristani oli patteri loppunut eikä minulla ole mitään aikakäsitystä, koska tämä on tapahtunut.

Eilen kävin testaamassa, miltä juoksu tuntuu. Olin armollinen itselleni jo lähtiessäni ja kävelin ensimmäiset 200 metriä. 100 metrin juoksun jälkeen, alkoi pohkeissa ja säärissä tuntua ja ehdin jo ajatella, että voiko kuntoni olla mennyt näin alas. Jatkoin kuitenkin hölkäten ja kilometrin paikkeilla huomasin, että olin jo vaipunut ajatuksen virtaan enkä ollut huomannut matkan taittuneen niinkin paljon. Meno oli kevyttä eikä hengästyttänyt yhtään. Viisi kilometriä meni yllättävänkin kevyesti. Testi suoritettu onnistuneesti, enköhän tällä kuntopohjalla hökkäkisasta selviä.

Olen aika monet lenkkari- ja urheilukenkäparit ehtinyt kuluttaa elämäni aikana mutta vasta viime keväänä tajusin, miksi lenkkareissa on ylimpänä kaksi nauhanreikää vierekkän. Ahaa elämys löytyi sattumalta Nollasta vitoseen- blogista. Ottamalla sidontaan mukaan ne viimeisetkin reiät, saaadaan kenkä sidottua napakammin jalkaan ja estetään kengän hölskyminen juostessa/kävelessä. Lisää sitomisvinkkejä täältä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti